Tuesday, June 22, 2010

Bab 31 - Pemandu Yang Tidak Diketahui

Pagi tadi lepas aku repair moto yg nk uzur 2, (leh lak pagi2 wt hal tp aku bsabo.. t nk angkt moto baru..yeah!!) aku melalui trafik light.. lampu merah.. ngan berhemahnye aku bhentikn kenderaan.. stop.. pas2 tbe kedengaran bunyi moto berhenti sbelah aku lalu si penunggangnye trus menegur aku..

Pemandu x dikenali : YoOo bro!!
Aku : erkk.. Assalamualaikum.. (spe lak nie?)
Pemandu x dikenali : Waalaikumussalam.. kije mane bro?
Aku : Seri Kembangan saje.. *aku sambil membalas senyuman pemandu x dikenali itu.. aku cube cam muke die.. tp xkenal.. aku igt polis.. aku tgk kasut die, caye berpakaian xmcm polis pun..
Pemandu x dikenali : Nanti break makan la kt medan 2.. *sambil menunjuk ke arah kawasan medan dekat umah aku..

Kami berborak di tgh jln raya yang sibuk.. Lampu merah pn berlalu.. Lampu hijau kni tiba..

Aku : Ok2!! Abg kije mane!!? *bunyi latar belakang : bunyi moto pemandu x dikenali kuat x igt.. terpakse aku menjerit..
Pemandu x dikenali : Kije jln2 je!! *bliau pn membalas dengan jeritan juga..
Aku : Kih3 *ketawa alar kadar cover macho..
Pemandu x dikenali : Ok bro!!.. Gerak dulu!! bye!!
Aku : *menganggukkan kepala sahaja.. mls lyn..

Dan spanjang perjalanan aku ke opis, aku terpikir2 spe pemandu x dikenali itu? peramah beno.. jeng3

4 comments: